پرسشنامه رفتار اخلاقی

قیمت :

6,900 تومان

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پرسشنامه رفتار اخلاقی

پرسشنامه رفتار اخلاقی

» تعداد سوالات : ۱۲ سوال پنج گزینه ای دارد.

» نقطه برش و بازه نمرات : دارد.

» طریقه نمره گذاری : دارد.

» روایی و پایایی : دارد.

» مولفه (بعد) : دارد.

» منبع : دارد.

» نوع فایل : Word

» قیمت : ۶۹۰۰ هزار تومان

پرسشنامه رفتار اخلاقی در کارکنان

رفتار اخلاقی با پرسشنامه لوزیر (۱۹۹۳) سنجیده می شود. این آزمون دارای ۱۲ سوال پنج گزینه ای است که طریقه نمره گذاری این مقیاس بر اساس طیف لیکرت پنج درجه ای است که گزینه های آن از هرگز=۱ تا همیشه=۵ رتبه بندی شده است بطوری که نمره ۱ نشان ­دهنده پایین‌ترین میزان و نمره ۵ نشان‌دهنده بالاترین میزان رفتار اخلاقی است. هدف از طراحی این پرسشنامه ارزیابی میزان پایبندی افراد به رفتارهای اخلاقی در سازمان می باشد. این پرسشنامه دارای سه خرده مقیاس است که هر کدام با تعدادی سوال مشخص گردیده اند. ضرایب آلفای کرونباخ در پژوهش ابراهیم پور و همکاران (۱۳۹۶) به دست آمده است که نشان دهنده پایا بودن پرسشنامه است.

»»» نمونه ای از سوالات پرسشنامه

۱- من دیر سرکارم حاضر می‌شوم و بابت آن حقوق دریافت می‌کنم.

۲- قبل از ساعات ادارای کارم را ترک می‌کنم و حقوقم را نیز به طور کامل دریافت می کنم.

تعریف مفهومی رفتار اخلاقی

اخلاق به انصاف، راستی و درستی مربوط می گردد، به تصمیم گیری در زمینه اینکه چه چیز خوب است و چه چیز بد، و به فعالیت ها و قواعدی که رفتار پاسخگویانه را بین افراد و گروه ها پی ریزی می کند». برخی دیگر از پژوهشگران، بدین صورت توصیف می نمایند: اخلاقی بودن و اخلاقی عمل کردن شامل انجام دادن اقدام هایی در جهت کسب اطمینان از اینکه رفتار اخلاقی همواره و در همه شرایط اعمال می گردد. در کل، مجموعه ای از رفتارها و اصولی است که اغلب در قالب یک منشور یا سیستم شناخته شده به مثابه راهنمای رفتار عمل می کند و رویکردی اساسی برای حذف ناهنجاری های اخلاقی سازمان و ابزاری برای تعیین اینکه چه چیزی درست و چه چیزی غلط است به کار می رود.

[/vc_column_text][vc_custom_heading text=”به محض تکمیل ثبت نام و واریز وجه، فایل برای شما قابل دانلود می‌باشد و همچنین به ایمیل شما ارسال می شود.” font_container=”tag:h1|font_size:16|text_align:center|color:%23ffffff” use_theme_fonts=”yes” css=”.vc_custom_1559821932517{background-color: #0088cc !important;}”][/vc_column][/vc_row]