پرسشنامه وفاداری برند
» تعداد سوالات : ۶ سوال پنج گزینه ای دارد.
» نقطه برش و بازه نمرات : مشخص شده است.
» طریقه نمره گذاری : دارد.
» مولفه(بُعد) : دارد.
» منبع : دارد.
» نوع فایل : Word
» هزینه : ۴۹۰۰ تومان
ابزار اندازهگیری وفاداری برند، پرسشنامه ۶ سوالی نیک هاشمی و همکاران (۲۰۱۶) میباشد. این پرسشنامه دارای دو بُعد است. همچنین طریقه نمرهگذاری براساس طیف لیکرت پنج درجهای است، به گونهای که گزینه ها از کاملاً مخالفم=۱ تا کاملاً موافقم=۵ میباشد، که نمره ۱ در این پرسشنامه نشان دهنده کمترین میزان وفاداری به برند میباشد و نمره ۵ نشان دهنده بیشترین میزان وفاداری به برند میباشد.
ایجاد نام و نشان تجاری، از زمینه بازاریابی و تبلیغات فراتر رفته و به همان اندازه که ساختار اقتصادی دارد، ساختار اجتماعی نیز دارد. تبلیغات یک عامل نمایان بازاریابی است، اما نام و نشان تجاری مرکز ارتباطات بازاریابی بوده و اغلب چالشها در تبلیغات از استراتژی نام و نشان تجاری نشأت میگیرد. یکی از مفاهیم معتبر در این حوزه، وفاداری برند است. این مفهوم نقش مهمی را در ایجاد منافع بلندمدت برای شرکت ایفا میکند. زیرا مشتریان وفادار نیازی به تلاشهای ترفیعی گسترده ندارند، آنها با کمال میل حاضرند مبلغ بیشتری را برای کسب مزایا و کیفیت برند بپردازند. وفاداری برند مضمون مرکزی بازاریابی تئوری و عملی، در ایجاد مزیت رقابتی پایدار است. در بازار رقابتی امروزی نیز، با کاهش قدرت پیش بینی و کاهش تفاوت محصولات، وفاداری به مارک تجاری، به عنصر اصلی استراتژی و تاکتیک بازاریابی شرکتها تبدیل گشته است.
وفاداری به برند: وفاداری به برند یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا یک خدمت برتر در آینده اطلاق میشود، به صورتی که همان مارک یا محصول علی رغم تاثیرات و تلاشهای بازاریابی بالقوه رقبا، خریداری گردد. بعبارت دیگر، وفاداری به برند عبارت است از واکنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید که فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا میکند و این رفتار باعث میشود که در فرایندهای تصمیمگیری و ارزیابی از مجموعه نامهایی که در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا کند. این واکنش تابعی از فرایندهای روانشناختی و ذهنی فرد است.
ما به شما کمک می کنیم که پژوهش تان راحت تر و با علم بیشتری پیش برود. مجموعه آرمان پژوهان با ۱۳ سال سابقه فعالیت آماری و پژوهشی به هزاران پژوهشگر کمک کرده تا این مسیر ارزشمند را به درستی طی نمایند.
تمامی حقوق برای سایت آرمان پژوهان محفوظ است.