پرسشنامه عملکرد عاطفی کارکنان

قیمت :

6,900 تومان

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پرسشنامه عملکرد عاطفی کارکنان


» تعداد سوالات : ۱۷ سوال پنج گزینه ای دارد.

» نقطه برش و بازه نمرات : مشخص شده است.

» طریقه نمره گذاری : دارد.

» مولفه(بُعد) : دارد.

» منبع : دارد.

» نوع فایل : Word

» هزینه : ۶۹۰۰ تومان

پرسشنامه عملکرد عاطفی کارکنان

ابزار اندازه ­گیری متغیر عملکرد عاطفی کارکنان، پرسشنامه ۱۷ سوالی جیمز و همکاران (۲۰۰۶) می‌باشد. این پرسشنامه برای سنجش عملکرد عاطفی کارکنان در سه بعد ساخته شده است و مقیاس پاسخگویی آن، طیف  پنج درجه‌ای لیکرت است، و گزینه ها از خیلی کم = ۱ تا خیلی زیاد = ۵ نمره گذاری شده است، بطوری که نمره ۱ نشان دهنده کمترین میزان عملکرد عاطفی کارکنان و نمره ۵ بازگو کننده بیشترین میزان عملکرد عاطفی کارکنان است.

عملکرد عاطفی کارکنان

عملکرد عاطفی هنگامی رخ می‌دهد که کارمندان، احساسات مطابق با انتظارات نقش کار را از خود نشان دهند. در درک اینکه چه عواملی عملکرد عاطفی را تحت تأثیر قرار می‌دهند، بسیاری از محققان کار عاطفی، یا فرآیندهای مربوط به کارکنانی که احساسات خود را برای محقق ساختن انتظارات سازمانی مدیریت می‌کنند مورد مطالعه قرار می‌دهند.

 محققان در این زمینه که مهارتهای عاطفی چقدر در موفقیت مؤثرند با یکدیگر اختلاف نظر دارند؛ ولی حتی بدبین ترین آنها معتقدند اهمیت مهارتهای عاطفی در مقایسه با مهارتهای شناختی یکسان هستند. شما‌‌ نمی‌توانید برای ارتقا هوش شناختی(IQ)کار زیادی انجام دهید؛ اما می‌توانید‌‌ هوش عاطفی یا ضریب عاطفی (EQ) خودتان را ارتقا دهید. در واقع، عملکرد کارکنانی که دارای وجدان کاری و احساس وظیفه شناسی بالایی هستند؛ اما فاقد‌‌ هوش‌ عاطفی و اجتماعی هستند در مقایسه با کارکنان مشابه که از‌‌ هوش عاطفی بالایی برخورداند، ضعیف‌تر است. محققان هوش عاطفی و یا توانایی فرد برای شناسایی و درک احساسات شخص و دیگران را بررسی کرده است. ارتباط قوی بین هوش عاطفی و عملکرد عاطفی وجود دارد، با شواهدی که نشان می‌دهد که هوش عاطفی قوی ترین پیش بینی کننده عملکرد و رضایت مشتری در مشاغل کار عاطفی است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]