[vc_row][vc_column][vc_column_text]
پرسشنامه خرید اینترنتی
» تعداد سوالات: ۱۹ سوال پنج گزینه ای دارد.
» نقطه برش و بازه نمرات : مشخص شده است.
» طریقه نمره گذاری : دارد.
» روایی و پایایی: دارد.
» منبع : دارد.
» نوع فایل : Word
» هزینه : رایگان
متغییر خرید اینترنتی توسط پرسشنامه ۱۹ سوالی، قاضی ساعدی و همکاران (۲۰۰۷) سنجیده شده است. بطوری که مجموعاً شامل ۱۹ سوال پنج گزینه ای بوده، طریقه نمره گذاری این پرسشنامه بر اساس طیف لیکرت پنج درجه ای (کاملاً مخالفم=۱ تا کاملاً موافقم=۵) است. و نمره ۱ نشان دهنده کمترین میزان خرید اینترنتی و نمره ۵ بازگو کننده بیشترین میزان خرید اینترنتی می باشد.
مطالعات نشان داده است که تجارت الکترونیکی و خرید از طریق اینترنت باعث جهانی شدن هر چه بیشتر تجارت، برداشته شدن محدودیت های زمانی و مکانی، ایجاد اشتغال، کاهش تورم، گسترش پوشش بازار، کاهش قیمت منابع جهت خرید افزایش درصد فروش، ارتقاء بهره وری کاهش چشمگیر هزینه های معاملاتی، ایجاد امکان فعالیت برای بنگاه های کوچک و متوسط و … را به دنبال دارد. خرید اینترنتی از بهترین نمونه های بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مقاصد اقتصادی است. استفاد از این فناوری های خرید اینترنتی موجب رشد و توسعه اقتصادی، بهبود کارایی تجاری و تسهیل همگرایی کشورها و به ویژه کشورهای در حال توسعه در اقتصاد جهانی گردیده است.
خرید اینترنتی: به مجموعه انگیزه ها، رفتارها، ساز و کار و فرآیند هایی گفته می شود که از طریق آن مشتری کالای مورد تقاضای خود را با بکارگیری شبکه های الکترونیکی و به طور خاص اینترنت خریداری می کند.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
ما به شما کمک می کنیم که پژوهش تان راحت تر و با علم بیشتری پیش برود. مجموعه آرمان پژوهان با ۱۳ سال سابقه فعالیت آماری و پژوهشی به هزاران پژوهشگر کمک کرده تا این مسیر ارزشمند را به درستی طی نمایند.
تمامی حقوق برای سایت آرمان پژوهان محفوظ است.