پرسشنامه بازاریابی سبز
» تعداد سوالات: ۱۶ سوال پنج گزینه ای دارد.
» نقطه برش و بازه نمرات : مشخص شده است.
» مولفه(بعد) : دارد.
» طریقه نمره گذاری : دارد.
» منبع : دارد.
» نوع فایل : Word
» هزینه : ۴۹۰۰ تومان
ابزار اندازه گیری بازاریابی سبز، پرسشنامه ریور (۲۰۰۴) می باشد که این پرسشنامه دارای ۱۶ سوال و چهار بُعد می باشد که طریقه نمره گذاری این پرسشنامه به صورت طیف لیکرت پنج درجه ای (خیلی کم=۱ تا خیلی زیاد=۵) می باشد، بطوری که نمره ۱ نشان دهنده کمترین میزان به کارگیری راهبرد بازاریابی سبز و نمره ۵ بازگو کننده بیشترین میزان به کارگیری راهبرد بازاریابی سبز می باشد.
متأسفانه اکثر مردم معتقدند که بازاریابی سبز منحصراً به ترفیع یا تبلیع محصولات با ویژگی های محیطی اشاره دارد. کلماتی مانند: بدون فسفات، قابل بازیافت و سازگار با لایه اوزون مواردی هستند که اغلب مصرف کنندگان آنها را با بازاریابی سبز مرتبط می دانند. در حالی که این کلمات فقط نشانه هایی از بازاریابی سبز هستند. به طور کلی بازاریابی سبز مفهوم بسیار وسیع تری است که می تواند در کالاهای مصرفی، صنعتی و یا حتی خدمات اعمال شود. میتوان بازاریابی محیطی یا بازاریابی سبز را به عنوان فعالیت هایی که قصد دارند تا احتیاجات و خواسته های فعلی را با اثر مضر حداقل در محیط جایگزین کنند، تعریف کرد.
بازاریابی سبز: بازاریابی سبز تلاش استراتژیک سازمان در عرضه محصولات دوستدار محیط زیست به مشتریان می باشد. بنا به تعریف، بازاریابی سبز در برگیرنده تمام فعالیتهای طراحی شده به منظور ایجاد و ساده سازی هر نوع مبادله ایی است که با حداقل آسیب به محیط زیست به ارضای نیازها و خواسته های افراد بپردازد.
ما به شما کمک می کنیم که پژوهش تان راحت تر و با علم بیشتری پیش برود. مجموعه آرمان پژوهان با ۱۳ سال سابقه فعالیت آماری و پژوهشی به هزاران پژوهشگر کمک کرده تا این مسیر ارزشمند را به درستی طی نمایند.
تمامی حقوق برای سایت آرمان پژوهان محفوظ است.